Tegne, male, klippe, klistre
4-8 årige

Lørdage kl. 10 - 12

Forløbet har til hensigt at få elevernes nysgerrighed frem. Eleverne får mulighed for at eksperimentere med forskellige materialer og teknikker samt at bruge deres fantasi og videreudvikle deres iagttagelsesevner gennem kreativitet og æstetik.

Eleverne vil bl.a. lære forskellige tegneteknikker, herunder skyggetegning, hvor de vil blive opfordret til at udtrykke sig frit, og de vil de eksperimentere med at skabe 3-dimensionelle former af genbrugsmaterialer.

Shorena Laue fortæller/læser historier, og alle tegner.
Vi snakker om figurerne i historien, hvordan kan de mon se ud?

Vi skal have cirkus-tema, lave forskellige cirkus artister, og se på de hvilke dyr der kan optræde i vores cirkus.

Vi skal skabe mange finurlige ting der høre til i cirkus, med limpistol og dingenoter, dimser, garn, stof, toiletruller, papir, pap og måske gamle skjorter, eller hvad vi kan finde på.

Der vil være en lille pause omkring kl 11 (husk en lille frugt eller mad)
Sommetider starter vi dagen, eller slutter dagen af, med en tur på Vejen Kunstmuseum.
Så husk at komme til tiden!

Afslutning: Forløbet afsluttes med udstilling af elevernes kunstværker.

Vi ses.

Hilsen fra Shorena Laue